Renault, Türkiye‘deki yatırımlarını genişletme kararı aldı. Otomotiv sektörünün devleri arasında yer alan şirket, ülkemizdeki faaliyetlerini arttırmak için ilk adımlarını attı. Açıklanan plan doğrultusunda Renault Group Otomotiv A.Ş resmen kuruldu.
Habertürk‘ün haberine göre yeni kurulan firmanın hedefleri belli oldu. Operasyonlarını arttıracak olan şirketin, CEO‘su da açıklandı.
Renault, Türkiye pazarındaki faaliyetlerini arttıracak
Küresel çapta “Renaulution” projesini hayata geçiren otomotiv devi, planlamanın Türkiye ayağını da belirledi. “Yeni Atılım” ismiyle duyurulan hedefler doğrultusunda, firmanın iş modelleri değişime gidecek. Şirket artık planlarını teknoloji, enerji ve mobilite başlıkları üzerinden dizayn edecek. Özellikle yeni mobilite ekosistemleri ile sektörde ön plana çıkmak hedefleniyor.
Türkiye faaliyetlerini üstlenecek olan Renault Group Otomotiv A.Ş‘nin en yetkili ismi de Hakan Doğu olacak. Renault Group Kurumsal Yönetim Komitesi‘nde hali hazırda görev yapan Doğu, aynı zamanda CEO‘luk görevini de üstlenecek. Ayrıca başarılı yönetici doğrudan Renault Group CEO‘su Luca De Meo‘ya bağlı olacak. Hakan Doğu‘nun, “Yeni Atılım” projesinde direkt yetkili olacağı gelen bilgiler arasında.
Yeni kurulan şirket ile Bursa’da yer alan Oyak-Renault ve MAİS çatısı altındaki fabrikalarındaki Renault ve Dacia modellerinin üretimi ve satış-pazarlama konuları güçlenerek devam edecek. Ayrıca şirketin Oyak Grubu ile olan işbirliğinde de yeni bir sayfa açılacağı öğrenildi.
Renault’un “Yeni Atılım” projesi neleri vadediyor?
Şirket ilk hedefleri arasında, Türkiye pazarında kuvvetlenmeyi ön planda tutuyor. Sanayideki varlığını güçlendirmek isteyen Renault, aynı zamanda ülkemizdeki elektrikli araç ekosisteminin de gelişmesinde önemli bir pay sahibi olmak istiyor. Kurulan A.Ş ile firmanın Türkiye‘deki tüm ortaklarıyla daha pürüzsüz ve dinamik bir ilişki kurmak istediği de açıklanan hedefler arasında.
Hali hazırda 3 şirket ile ülkemizdeki operasyonlarını yürüten Renault, 2000‘den bu yana 2 milyar euroluk yatırım gerçekleştirdi. 1968 yılında ilk olarak Türkiye‘ye giriş yapan firma, bakalım hedeflerini tutturabilecek mi? Bekleyip göreceğiz.