EPDK, elektrikli araçlarda şarj hizmetine yönelik altyapıya ilişkin bir mevzuat hazırladı. Hazırlanan taslak düzenlemeyle birlikte elektrikli otomobil sahiplerinin Türkiye’de kurulacak şarj hizmetinden nasıl faydalanabileceklerine dair ilk fikirler ortaya kondu. Buna göre araç sahipleri, araçlarını rezervasyonla şarj edebilecek ve istasyonlarda her türlü araca elektrik verecek altyapı bulundurulacak. İlgili yönetmelikten öne çıkanlar şu şekildeydi:
İşletmeciler, lisans aldıktan sonraki 6 ay içinde en az 50 şarj ünitesi kuracak:
- Elektrikli araç sahipleri, yolculuk öncesinde fiyatına ve müsaitliğine göre şarj istasyonu seçebilecek ve rezervasyon yaptırabilecek.
- Şarj ağı işletmeciliği, EPDK’dan en az 10 yıl, en fazla 49 yıllık verilen lisans kapsamında yapılacak.
- Lisans alınırken asgari sayıda hızlı şarj ünitesi kurulması şartı aranacak.
- İşletmeci, lisansının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 6 ay içinde en az 50 adet şarj ünitesi kuracak.
Şarj fiyatı piyasada serbest olarak belirlenecek:
- Şarj fiyatı, kilovatsaat cinsinden tüketilen birim enerji bedeli üzerinden olacak ve piyasada serbest olarak belirlenecek.
- EPDK, bölgesel ve ulusal çapta asgari ve azami fiyat limiti uygulayabilecek, ihtiyaca göre tavan fiyat getirebilecek.
- Aracını şarj eden sürücüden ilave ücret talep edilemeyecek.
- İşletmeciler, farklı güçteki şarj üniteleri için farklı fiyat uygulayabilecek.
Faturalarda “makul ölçüde kârlılık” dikkate alınacak:
- Müşteriye verilecek faturalarda, araca aktarılan enerji miktarına yer verilecek.
- Şarj hizmeti fiyatı, yatırım ve işletme maliyetleri, amortismanlar, elektrik enerjisi alım maliyetleri ile vergi, pay ve fon gibi yasal yükümlülüklere ek olarak “makul ölçüde kârlılık” dikkate alınarak belirlenecek.
- Şarj ağı işletmecilerinin araç kullanıcılarıyla sadakat sözleşmesi yapmasına imkân tanınacak.
- Şarj istasyonlarınaa elektrik depolama ve üretim tesisi kurulabilecek.