Google, tüketicilerin sürdürülebilirlik hakkında gerçekten nasıl düşündüğünü anlamaya çalışıyor. Bu doğrultuda, popülerlik kazanan sürdürülebilir davranışları belirlemek üzere bir dizi çevrim içi araç piyasaya sürüyor. Şirket, Eylül ayında “yeşil rota” adlı rota sistemini uygulamaya geçirdiğini duyurdu. Bununla amaç, iklim mücadelesi kapsamında kullanıcılara arabalarının daha az yakıt yakacağı bir rota sunmak idi.
Bugün yapılan açıklamaya göre Google; trafik, yokuş ve diğer faktörlere göre en düşük karbon emisyonu oluşturabilecekleri yollara yönlendirilen uygulamanın rota modu genişletiliyor. Öncelikle ABD ve Kanada'da başlatılan uygulama, bugünden itibaren Fransa, İrlanda, Polonya, İspanya ve Birleşik Krallık dahil olmak üzere yaklaşık 40 Avrupa ülkesinde kullanılmaya başlanacak.